integraal

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Wim DC
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008, 17:04

integraal

Bericht door Wim DC » 23 jan 2008, 14:06

ik moet een PI-regeling kunnen uitleggen(stop nog niet met lezen als je dit niet snapt). daarbij wordt gebruikt gemaakt van volgende formule:
TFPI = Kr (1 + 1/τip) TFPI= transfertfunctie PI, TF wil gewoon zeggen dat het nog maal het foutsignaal 'e' moet worden gedaan ofzo. Kr gewoon een getal, Ti ook.
enkel de I-actie is:
TFI = 1/τip
men zegt hier dat
"Het foutsignaal e wordt geïntegreerd en vermenigvuldigd met 1/τi" dat foutsignaal e staat er nu wel niet bij in die functies..
1/Ti weet ik wel wat dat is, maar ze zeggen hier:
Volgens Laplace-theorie stemt integreren overeen met delen door p. Wat is die p dan? en aangezien ik nog nooit iets over integreren heb gezien... hoe kun je een getal integreren?

het kan ook zo geschreven worden:
1/τi ∫ e(t)dt wel met boven het integraal teken een t en eronder een 0. als jullie dat misschien beter begrijpen...
dt is de afgeleide van de tijd heb ik mij laten vertellen...
dus de functie hier is e(t), denk ik. En van wat ik van wikipedia snap :) moet ik dus de primitieve functie E zoeken en dan E(t)-E(0) doen om ∫ e(t) uit te rekenen. hoe geraak ik aan die primitieve? dat kan toch vanalles zijn. als de gewone functie x is kan de primitieve toch x² plus of min eender welk getal zijn? dan is de uitkomst niet bepaalt? :? het zal vast wel aan mij liggen :wink:

Plaats reactie