TENTAMEN HELP

Integraalrekening, afgeleiden, rijen, convergentie & divergentie van reeksen, meervoudige integratie.
Plaats reactie
Avanser
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:19

TENTAMEN HELP

Bericht door Avanser » 24 jun 2010, 12:40

hallo iedereen!

Ik heb maandag een tentamen (laatste kans) en ik heb al de onderstaande opdracht, alleen loop ik steeds vast! help mij!

http://www.mijnalbum.nl/Album=DXXKZWXQ

Hier staat de opdracht gaat over een cilindervormige watertank die zo goedkoop mogelijk moet worden uitgevoerd!
Dit moet in een formule in de vorm van y=x ik blijf alleen zelf met 2 onbekenden zitten!

David
Moderator
Moderator
Berichten: 4927
Lid geworden op: 14 mei 2009, 16:22

Re: TENTAMEN HELP

Bericht door David » 24 jun 2010, 12:49

Hallo Avanser,

Gebruik . Vind h=...
Gebruik de formule van oppervlakt van cirkel voor de bodem en bereken de oppervlakte van de rand. Voor de oppervlakte van de rand heb je variabelen r en h. vul h in die je hopelijk vond met de inhoud. Beschouw de inhoud als constante. De enige variabele is r. Differentieer de formule naar r. Dat wil zeggen dat je alleen r gebruikt bij differentieren. Vb buiten de opgave: f(r)=2nr. gedifferentieerd naar r wordt f'(r)=2n. Stel je afgeleide 0.

Kom je zo verder?

PS
3 keer posten hoeft niet. Ik heb je geantwoord in "wiskundige puzzels." Dit subforum is een meer geschikte plaats. Ik zal jouw post en mijn respons verwijderen in "wiskundige puzzels"
Stap 1 van het oplossen van een probleem is te erkennen dat je een probleem hebt.
(Raffiek Torreman)

Plaats reactie