Gokkasten en hun werking

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Plaats reactie
Emiel
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2010, 20:16

Gokkasten en hun werking

Bericht door Emiel » 07 okt 2010, 20:22

Hallo,

onlangs kwam ik in een café waar een gokkast stond. het spel bestond eruit een inzet te kiezen (0.25,0.50,... max.6.25). Vervolgens moest je een knop indrukken en ging het wiel aan het draaien. Hoe hoger je inzet, hoe hoger de mogelijke winst. Toen viel het wiel op een getal,en moest je een bal schieten, die bal moest in één van de gaatjes vallen waar het lichtje brandde dan won je het bedrag op de wiel. Er zijn 25 gaten. Hoe meer je inzet hoe meer lichtjes er gaan branden.
Mijn vraag is nu? bestaat er een formule, of een werkwijze om een maximale winst te behalen, hoe je zou moeten inzetten? Zou je hoog moeten inzetten, of meerdere keren kleine bedragen inzetten?

Alvast bedankt ;)

Sjoerd Job
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:09
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Gokkasten en hun werking

Bericht door Sjoerd Job » 07 okt 2010, 21:02

Standaard is het geval bij gokkasten zo dat de maximale winst optreed als je niets inzet. (Of heel veel geluk hebt). Die dingen zijn ontworpen om winst te maken voor de eigenaar, niet voor de speler.

In ieder geval geef je nu te weinig gegevens voor een goede analyse, maar ga er in ieder geval maar van uit dat de ontwerper alles goed heeft nagerekend, zodat jij (gemiddeld) verlies zal lijden.
``Life is complex. It has real and imaginary parts.''

Emiel
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2010, 20:16

Re: Gokkasten en hun werking

Bericht door Emiel » 09 okt 2010, 21:22

welke gegevens hebt u nodig voor een goede analyse?

jeroen_wiersema
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2010, 12:08

Re: Gokkasten en hun werking

Bericht door jeroen_wiersema » 23 dec 2010, 12:24

De werking van gokkasten is natuurlijk gebaseerd op de verdiensten voor de ''bank''.
Je weet alleen dat 1 keer in de zoveel tijd iemand het geluk he heeft en de winst uitgekeerd krijgt!
Ik speel wel is op een website.
Gok met plezier, maar weet waar de grens ligt.
Gr,
Jeroen

Plaats reactie