Ad blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties weer te geven aan onze bezoekers. Overweeg alstublieft ons te steunen door uw advertentieblokkering op onze website uit te schakelen. of een lidmaatschap aan te kopen
Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 08 mei 2011, 15:35
Euclid schreef:
Goed.
Neem nu x=-10, wat weet je nu?
Je gebruikt haakjes omdat er anders geen sprake is van verschillende producten?
Wat bedoel je hier?
-
Euclid
- Vast lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 apr 2011, 19:04
Bericht
door Euclid » 08 mei 2011, 16:27
Voor x=10 is f(x) > 11 en voor x=-10 is f(x) > -9
Ik zie daar alleen geen verband in?
En jij vroeg me waarom je haakjes hebt geplaatst na het weglaten van de absoluutstrepen. Door de haakjes behoud je de twee afzonderlijke delen van de functie, terwijl er zonder haakjes sprake is van één geheel. Dat bedoelde ik, maar ik denk dat ik de term product verkeerd heb toegepast.
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 08 mei 2011, 16:51
De beide zijn negatief. Je zal dus van allebei het tegengestelde moeten nemen.
Vanavond verder ...
-
Euclid
- Vast lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 20 apr 2011, 19:04
Bericht
door Euclid » 09 mei 2011, 09:21
Ik kom hier vanavond op terug; eerst stage