Hoe deze functie schetsen?

Dit forum is voor het voortgezetonderwijs (of 2de/3de graad ASO), als je in de bovenbouw zit. We gaan er vanuit dat je een Grafische Rekenmachine hebt.
SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Hoe deze functie schetsen?

Bericht door SafeX » 08 mei 2011, 15:35

Euclid schreef:
Goed.

Neem nu x=-10, wat weet je nu?
Je gebruikt haakjes omdat er anders geen sprake is van verschillende producten?
Wat bedoel je hier?

Euclid
Vast lid
Vast lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2011, 19:04

Re: Hoe deze functie schetsen?

Bericht door Euclid » 08 mei 2011, 16:27

Voor x=10 is f(x) > 11 en voor x=-10 is f(x) > -9

Ik zie daar alleen geen verband in?

En jij vroeg me waarom je haakjes hebt geplaatst na het weglaten van de absoluutstrepen. Door de haakjes behoud je de twee afzonderlijke delen van de functie, terwijl er zonder haakjes sprake is van één geheel. Dat bedoelde ik, maar ik denk dat ik de term product verkeerd heb toegepast.

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: Hoe deze functie schetsen?

Bericht door SafeX » 08 mei 2011, 16:51

De beide zijn negatief. Je zal dus van allebei het tegengestelde moeten nemen.

Vanavond verder ...

Euclid
Vast lid
Vast lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2011, 19:04

Re: Hoe deze functie schetsen?

Bericht door Euclid » 09 mei 2011, 09:21

Ik kom hier vanavond op terug; eerst stage :wink:

Plaats reactie