Zoeken op het internet

wiskunde A1,2 . = A,B.C,D ?

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!

wiskunde A1,2 . = A,B.C,D ?

Berichtdoor ariba » 25 Feb 2010, 16:05

waaraan staat wiskunde A1,2 gelijk volgens nieuwe 2e fase gedoe ?

A B C of D ?
ariba
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: wiskunde A1,2 . = A,B.C,D ?

Berichtdoor ti-wereld.nl » 25 Feb 2010, 16:19

gewoon A dacht ik.
ti-wereld.nl
Vergevorderde
Vergevorderde

Berichtdoor arno » 25 Feb 2010, 20:30

Wiskunde A1,2 is inderdaad weer gewoon Wiskunde A, en in plaats van Wiskunde B1,2 heb je weer gewoon Wiskunde B.
"Voor zover de stellingen van de wiskunde betrekking hebben op de werkelijkheid zijn ze niet zeker, en voor zover ze zeker zijn hebben ze geen betrekking op de werkelijkheid." Albert Einstein
arno
Vergevorderde
Vergevorderde

Berichtdoor Rayu » 11 Apr 2010, 22:42

In volgorde van moeilijkheid:

C, voor de mensen die absoluut niks met wiskunde willen, meestal C/M profiel.
A, standaard wiskunde toegespitst op vooral de praktische en economische kant van wiskunde. Standaard bij C/M en E/M profiel.
B, natuurkundige kant van wiskunde en gaat ook wat dieper in op wiskunde in het algemeen, ruimtelijk, algebraïsch, etc. Standaard bij N/G en N/T profiel, verplicht voor N/T en sterk aangeraden bij N/G. (dit heb je nodig voor elke studie aan een TU)
D, voor de wiskunde-liefhebbers. Gaat diep in op alle takken van de wiskunde. Keuzevak bij N/T. Wel aangeraden om naast WisD ook biologie te volgen, zodat je altijd nog een profiel overhoudt mocht WisD te moeilijk zijn. Dit is geen overdrijving: mijn WisD-klas is in anderhalf jaar tijd van 25 man tot 7 man geslonken. Ik zit op een Stedelijk Gymnasium in klas 5 en onze school presteert bovengemiddeld. WisD wordt als moeilijker dan B1,2 beschouwd.
Rayu
Nieuw lid
Nieuw lid

Terug naar Wiskunde studeren