Studie switch.

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
jordyfeenstra
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012, 21:14

Studie switch.

Bericht door jordyfeenstra » 08 mei 2012, 21:20

Goeiemiddag allemaal,

Ik heb 1 jaar een opleiding gevolgd aan de Pabo(leraar basisonderwijs).
Nu vind ik het niveau van communiceren niet passen bij mijn manier van lesgeven.
Ik ben dus ook gestopt omdat het mijn ligging gewoon niet is.

Nu wil ik wel lesgeven en kwam ik in een fase te kiezen tussen Wiskunde of Aardrijkskunde.
Wiskunde ligt mij meer, maar ik heb dit al langere tijd niet meer gevolgd zoals ik destijds deed op de middelbareschool.

Nu heb ik vernomen van de HVA dat het instap niveau ongeveer gelijk ligt aan eindexamen nivau havo 5 Wiskunde B.
Als ik heel eerlijk ben kan ik dit op dit moment niet meer, aangezien ik helemaal uit de formules ben gegroeid.

Heeft iemand enig advies om over drie maanden klaar gestoomd te zijn om alsnog de opleiding leraar wiskunde te volgen.

opties: Bijles
Zelfstudie(havo 5 boek kopen)
Zoeken naar een ander vak
.....

mvg
Jordy Feenstra

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: Studie switch.

Bericht door arno » 09 mei 2012, 18:59

Wat je zou kunnen doen is in ieder geval informeren bij de HVA welke wiskunde-onderwerpen voor het instapniveau precies vereist zijn, en wat voor boeken het meest geschikt zijn om dat niveau te kunnen halen.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie