Wiskunde zelf leren

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Paling
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011, 13:18

Wiskunde zelf leren

Bericht door Paling » 23 jun 2012, 17:21

Beste lui,

Ik ben een 18 jarige net geslaagde en wiskunde heeft me altijd geboeid en wil ook wis en natuurkunde gaan studeren. Nu heb ik vakantie van ong 10 weken en ik vroeg me af of er een boek is die jullie mij aan zouden kunnen raden om zelf verder te leren.


Alvast bedankt!

Paling

Kinu
Moderator
Moderator
Berichten: 1144
Lid geworden op: 22 okt 2010, 15:38

Re: Wiskunde zelf leren

Bericht door Kinu » 24 jun 2012, 12:21

Welk niveau van wiskunde heb je gevolgd? Ik veronderstel een vrij hoog niveau aangezien je hierin wilt verder gaan, want het is belangrijk om een goede basis te hebben om een opleiding wiskunde te starten. Ik heb toen ik (vorig jaar) begon aan m'n opleiding het boek 'Wiskunde voor de beginnende bachelor' gelezen van Stijn Verwulgen en Edward Soetens en vond het een erg goed boek.

Het boek behandelt vrijwel alle leerstof die je nodig hebt o.a verzamelingenleer, de reele getallen, ruimtemeetkunde, calculus (limieten, afgeleiden, integralen, ...) met aansluitend nog een stukje lineaire algebra en een kort stukje logica.

Alvast veel succes met je studie ;)

Paling
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011, 13:18

Re: Wiskunde zelf leren

Bericht door Paling » 24 jun 2012, 12:45

Ik heb de HAVO gedaan maar ik had ook wiskunde D. Dus dat overlapt in groot gedeelte met VWO B. Ga volgend jaar een 1 jarige college doen wat mij tot een universitaire studie doorlaat.

En bedankt voor de aanrader :)

Plaats reactie