Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Plaats reactie
Kelvin24
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:56

Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Bericht door Kelvin24 » 06 mar 2013, 15:41

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren in wat de beste keuze is.

Ik kom namelijk van de HBO opleiding Bedrijfseconomie en ik wil na de zomervakantie de bacheloropleiding Economie volgen. Om de opleiding te mogen volgen is er een eis waar aan moet worden voldaan namelijk een achtergrond hebben van vwo wiskunde A of B op eindexamenniveau.

Ik wil graag een achtergrond in wiskunde B krijgen om de wiskunde in de opleiding te kunnen begrijpen. Ik heb namelijk weinig kennis in wiskunde. Ik heb sinds kort het boek ' Wiswijs van A.J. Pach ' doorgenomen. Ik denk ook dat als ik wiskunde B snap ik mij dan minder zorgen hoeft te maken voor de wiskunde en statistiek in de opleiding.

Ik heb gekeken naar cursussen en die bieden wel zo'n cursus aan, alleen denk ik dat ik daar niet alles uit kan halen door mijn weinig kennis in wiskunde. Om die cursussen goed te kunnen volgen heb je al voorkennis nodig en sommige onderwerpen heb ik dat, maar zelf denk ik dat die cursussen meer bedoelt zijn als soort van opfriscursus. Ze verwachten van de cursisten al enige ervaring te hebben en dat ik heb nul jaar ervaring.

Ik denk daarom dat bijles waarschijnlijk beter voor mij is, echter weet ik niet of dit mogelijk is omdat bijles jij juist met boeken komt en vragen over opdrachten en wat ik vraag is een cursus dat op mij is afgestemd.

Hoe zou ik dit moeten aanpakken? Ik heb namelijk geen boeken, weet niet wat ik moet weten over wiskunde B e.d. Ik wil namelijk voor de volgende schooljaar begint hier intensief aan de slag te gaan om de toelatingsexamen te kunnen halen.


Ik zie jullie adviezen graag tegemoet en alvast bedankt.


Groet,


Kelvin24

Rmo
Vast lid
Vast lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 feb 2013, 18:30

Re: Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Bericht door Rmo » 06 mar 2013, 16:23

Ik zou toch voor de aangeboden cursus gaan, en dan vragen of de persoon die bijles geeft daar niet verder op wil bouwen, zodat je je concentreert op de dingen die je nodig zult hebben. Verder kan je hier ook altijd met vragen terecht :)

Kelvin24
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:56

Re: Voorbereiden toelatingsexamen vwo wiskunde B

Bericht door Kelvin24 » 06 mar 2013, 21:33

RMO,

Bedankt voor je antwoord. Het kan ook op die manier.

Plaats reactie