Wiskunde cursus voor universitaire studie Pedagogiek

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Yolanda
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2013, 19:12

Wiskunde cursus voor universitaire studie Pedagogiek

Bericht door Yolanda » 29 apr 2013, 22:11

Hallo allemaal,

Ik overweeg al een hele poos om het schakeljaar te gaan doen van Pedagogische Wetenschappen en vervolgens de Master. Hiervoor is een bepaalde basiskennis van wiskunde belangrijk, die ik waarschijnlijk niet voldoende heb. In de eerste twee jaren van het VWO haalde ik goede cijfers voor wiskunde (gemiddeld een 8), in het derde jaar nog vrijwel alles voldoende maar ook steeds meer onvoldoendes en in het vierde jaar lukte wiskunde me niet meer. Ik had echter ook zoveel persoonlijke dingen die op dat moment gebeurde dat ik sowieso met het VWO gestopt ben. Via het MBO en werken doorgegaan naar HBO pedagogiek en nu een leuke baan in de pedagogiek.
Het kriebelt echter nog altijd om door te leren en een diagnostiek aantekening te halen. Kansberekening is ook een van de weinige onderdelen waar ik in mijn 3e of 4e jaar nog wel een voldoende voor haalde, en wat ik gehoord heb is statistiek het grootste deel wat je krijgt bij pedaogische wetenschappen.

Nu weet ik dat verschillende universiteiten bijspijkeren, maar ik wil voor mezelf liever eerst vaststellen of ik het wiskundig niveau aan kan voordat ik daadwerkelijk een toelatingsexamen doe of me inschrijf. Het is een hoop geld en hard werken, maar als ik van mezelf weet dat ik de basis onder controle heb (wiskunde A havo of vwo niveau) dan moet dat wel te doen zijn. Ik denk dat de hele basale dingen wel weer snel terug komen als ik er weer mee aan de gang ga, maar voor jaar 3 en hoger zal er ook wel het een en ander nieuw en/of lastig voor me zijn.

Mijn vraag is welke cursussen of zelfstudie materialen jullie aanraden. Ik heb gezien dat NHA, LOI e.d. cursussen aanbieden UU verwijst ook naar een cursus maar die is wel heel prijzig (iets van 600 euro voor basis wiskunde en 1300 voor wiskunde A, is wel klassikaal onderwijs maar toch..)

Alvast bedankt!

Yolanda

Plaats reactie