Bijles of Cursus

Wil je wiskunde studeren? Of gewoon meer informatie over wiskunde als studie? Dit is de plek!
Kelvin24
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2013, 14:56

Bijles of Cursus

Bericht door Kelvin24 » 29 mei 2013, 13:17

Beste allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het leren van wiskunde, ter voorbereiding van een examen. Ik gebruik daarbij het boek "basisboek wiskunde van J. Craats". Het eerste deel van het boek heb ik kunnen begrijpen zonder bijles. Nu ik in het moeilijkere deel ben lukt dit minder. Ik begrijp het soms helemaal niet of wel tot in de mate dat ik de opgaven kan maken, maar dat is niet wat ik wil. Ik wil het namelijk "echt" begrijpen.

Ik ben daarom aan het denken om de cursus hiervoor te volgen of bijles te nemen.

De cursus start echter pas op 6 juli tot en met 26 juli. Gedurende deze periode wordt er elke schooldag colleges gegeven. En ook is deze cursus bedoelt ter voorbereiding op de examen die ik wil gaan afleggen. De cursus bestaat uit ongeveer 100 cursisten. Het wordt in de vorm van een hoor en werkcolleges gegeven. In de hoorcolleges wordt er uitleg gegeven aan alle cursisten. In de werkcollege wordt er gewerkt met kleine groepjes. Elk college bestaat uit 2 uren. De cursus wordt gegeven aan de universiteit van Amsterdam.

De reden dat ik twijfel is omdat ik niet weet welke beter is van de twee. Bij de cursus ben ik bang dat omdat ik niet veel af weet van wiskunde meer begeleiding nodig heb. Bij de bijles ben ik weer bang dat het meer in de vorm krijg van wat snap je niet en dat leg ik je uit. Maak de opgaven en wat je niet snapt leg ik je uit. En bij de cursus dieper in de stof gaat.

Het andere punt is dat ik ook statistiek wil leren, om net als bij wiskunde een basis te hebben. Ik wil dit doen met het boek "kansrekening het zekere voor het onzekere" ik denk dit te doen met bijles. Als ik voor de cursus ga dan heb ik misschien niet genoeg tijd voor statistiek. Om het boek door te kunnen nemen moet ik namelijk een basis hebben in wiskunde.

Kort samengevat ik wil een basis hebben in wiskunde en statistiek voor het einde van de zomervakantie. Wiskunde niet alleen om een basis erin te hebben, maar ook ter voorbereiding voor het examen. Ik weet niet wat het beste is om te doen cursus of bijles.

Wat denken jullie dat het beste is om te doen?

Alvast enorm bedankt.

Plaats reactie