Er is geen opgave. Ik ben gewoon zelf dingen aan het proberen in verband met programeren. Ik zal wat meer uitleg geven:
Ik probeer objecten op te rapen en in een bepaalde richting te gooien. Deze richting moet bepaald worden door de richting waarin ik de muis(het is op een computer he
) verplaats. Dus m.a.w. als ik de doos naar links wil gooien draai ik het kijkveld van de speler naar links en laat ik de doos los. Deze doos moet dan een impuls krijgen die richting.
De impuls die ik aan de doos kan geven is een vector in de ruimte. De x,y,z assen van deze ruimte staan vast en kan ik niet bewegen. Dus stel ik draai de muis naar links, dan haal ik hieruit een bepaalde waarde afhankelijk van hoe snel ik deze aan het bewegen was. Deze kan ik dan instellen als de x, y of z impuls van de doos. Dit werkt goed als ik maar aan 1 kant van de doos blijf staan, maar als ik dit opnieuw probeer aan de andere kant van de doos zal de doos naar rechts vliegen als ik de muis naar links beweeg.
Ik dacht eventueel de richtingcoëfficiënt te gebruiken van het kijkveld van de speler, hierdoor heb ik als een deeltje van de informatie die samenhangt met de richting waarin de doos moet vliegen. Door deze richtingscoëfficiënt te vermenigvuldigen kan ik de doos dus al vooruitwerpen met een kracht afhankelijk van de vermenigvuldiging.
Jammer genoeg heb ik deze richtingscoëfficiënt niet nodig, maar een richtingcoëfficiënt loodrecht hierop zodanig ik een vaste richting heb dat loodrecht op het kijkveld van de speler staat.
Ik weet jammer genoeg niet hoe ik deze moet vinden.
Ik heb geen idee of je mijn vraag snapt, maar het heeft uiteindelijk niets met programmeren te maken, maar het is een puur wiskundige vraag. Het is dus eigenlijk een vraagstuk, maar ik denk niet dat ik genoeg informatie heb om het op te lossen. Als je weet welke informatie ik tekort heb om dit op te lossen kan ik snel kijken of ik een manier heb om deze te vinden.