Meest efficiënte gelijkzijdige driehoek in vierkant
Geplaatst: 30 mar 2015, 15:11
Mijn vraag.
In een vierkant wil ik een gelijkzijdige driehoek halen, met zo weinig mogelijk verlies.
Ik wil weten wat de lengte van de zijden van de driehoek zijn, uitgerekend met een formule (dus niet d.m.v. meten).
Het zou iets moeten zijn met sin, cos of tan, maar die kennis is bij mij 38 jaar geleden voor het laatst gebruikt.
Heeft iemand hierop een antwoord?
Ik heb het nodig voor 'motion tracking'.
Groet, Raoul
In een vierkant wil ik een gelijkzijdige driehoek halen, met zo weinig mogelijk verlies.
Ik wil weten wat de lengte van de zijden van de driehoek zijn, uitgerekend met een formule (dus niet d.m.v. meten).
Het zou iets moeten zijn met sin, cos of tan, maar die kennis is bij mij 38 jaar geleden voor het laatst gebruikt.
Heeft iemand hierop een antwoord?
Ik heb het nodig voor 'motion tracking'.
Groet, Raoul