Na een paar weken tekenen en software bouwen om het voor mijzelf duidelijker te maken is het mij duidelijk geworden , ik mis kennis
Het probleem is als volgt : Ik heb twee doppler radars, deze meten alle twee de snelheid van hetzelfde voorwerp dat onder een hoek langskomt.
Ik weet het volgende:
- waar de twee radars staan
- wat de gemeten snelheiden zijn
- waar het voorwerp dat gemeten wordt is gestart
Meer niet !
Bij doppler treed er een meetfout op indien het voorwerp niet parallel aan de radar meetrichting beweegt. de meetfout is V(gemeten) = V(echte) Cos (hoek)
Ik heb nu software gemaakt dat op moment x de snelheid van Radar 1 en Radar 2 neemt en vervolgens voor elke mogelijke hoek en afstand vanaf het begin berekent of het voorwerp op dat punt gemeten zou kunnen worden door de radars.

Het blijkt dat alle punten (afstand en hoek) waar het voorwerp geweest zou kunnen zijn op een cirkel liggen. De blauwe lijn is voor een eerste snelheid meting. De groene lijn is voor een tweede snelheid meeting.
Ik zoek nu eigenlijk de antwoord op mijn volgende gedachten
- Als het echt een cirkel is zou ik dan ipv een paar duizend berekeningen eea niet met 1 formule kunnen vaststellen?
- Als de eerste meeting een cirkel is en de tweede meting ook, zal dan de middelpunt van de twee cirkels niet aangeven onder welke hoek het voorwerp langskwam?
Wie kan mij helpen met dit vraagstuk en welke informatie moet ik nog meer plaatsen