Help: berekenen hoogte afvalberg

Het forum voor overige vragen betreffende wiskunde uit het hoger onderwijs.
Plaats reactie
Debbie01
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2009, 10:09

Help: berekenen hoogte afvalberg

Bericht door Debbie01 » 17 jun 2009, 10:19

Ik ben lid van een Milieu aktie groep. Bij ons in de stad is er een enorm groot metaalverwerkingsbedrijf. Dat bedrijf heeft toelating om afval te stapelen tot op een bepaalde hoogte. Ze houden zich echter helemaal niet aan allerlei regels en wetten. Gevolg, enorm veel kinderen en oude mensen met longproblemen en astma, veel meer kankergevallen dan gemiddeld.... door het fijn stof en dioxine die vrij komt uit die enorm veel en hoge bergen afval. Onze milieu aktie groep wil nu dat dit bedrijf gaat saneren voordat ze verder uitbreiden. We willen ook dat ze zich houden aan de maximum hoogte die de afvalbergen mogen hebben. Het is overduidelijk dat ze véél hoger stapelen dan toegelaten. Vrijdag nog is er een enorme brand met giftige rook ontstaan in één van die enorme afvalbergen.

Nu dus de vraag: Kent iemand een formule om de hoogte te berekenen van die afvalbergen?

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen :idea:

Groetjes Debbie

tsagld
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 mar 2009, 12:07
Contacteer:

Re: Help: berekenen hoogte afvalberg

Bericht door tsagld » 17 jun 2009, 11:41

Er van uit gaande dat de berg een perfecte kegel is, dien je de straal (r) van het circelvormige grondvlak te weten en de hoek (a) die de rand van de kegel met het grondvlak maakt.

Uit de sinusregel volgt dan:

=>
=>
=>
Maar voor jouw doel is het erg onnauwkeurig ben ik bang.

Plaats reactie