IK HEB ECHT HULP NODIG KAN IEMAND MIJ EVEN EEN HAND LENEN

Dit is de plek voor onzin, off-topic gebrabbel en idiote moppen.
Plaats reactie
RupertRupert
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017, 06:25

IK HEB ECHT HULP NODIG KAN IEMAND MIJ EVEN EEN HAND LENEN

Bericht door RupertRupert » 24 aug 2017, 07:14

If you can please help me with these thank you

OPGAVE 11 In de figuur hiernaast is de parabool 6-x^2 getekend
Verder zie je de rechthoek PQRS met P en S op de x-as en en R op de parabool. De x-coordinaat van P is p Voor de oppervlakte A van rechthoek PQRs geldt 12p-2p^2
A) Toon aan dat de formule juist is.
B) Bereken voor welke waarden van p de oppervlakte van rechthoek PQRS groter is dan 10. Rond zo nodig af op twee decimalen.

OPGAVE 15 voor een afkoelende kopje koffie is Harm de formule in 38-k log (T-20) opgesteld. Hierin is de tijd in minuten vanaf het moment dat de koffie is ingeschonken en is T de temperatuur van de Koffie in oC, op het moment dat de koffie wordt ingeschonken is de temperatuur 100 ° C,
A) Bereken k in twee decimalen nauwkeurig.
OPGAVE 15 (VERVOLG Neem in het vervolg van deze opdracht 20. b Bereken algebraisch de temperatuur van de koffie na 30 seconden. Rond af op gehele graden. C In te schrijven in de vorm T a b.g '. Bereken a en b in Gehelen en g in twee decimalene nauwkeurig

DOPGAVE 14 Gegeven zijn de functies f(x)= 3^x+1 en g(x)= 11-2^x+1
A) Schets de grafieken van f en g in een figuur,
B) Los op f(x) groter of gelijk aan g(x). Rond in het antwoord af op twee decimalen.
C De lijn y=7 snijdt de grafiek van f in A en de grafiek van g in B. De lengte van de lijnstuk AB is a+b^log(c), Bereken a, b en c.
D voor welke p hebben de vergelijkingen f(x)=p en G(x)=p samen twee positieve oplossingen?

SafeX
Moderator
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53

Re: IK HEB ECHT HULP NODIG KAN IEMAND MIJ EVEN EEN HAND LENE

Bericht door SafeX » 24 aug 2017, 20:41

RupertRupert schreef:
OPGAVE 11 In de figuur hiernaast is de parabool 6-x^2 getekend
Verder zie je de rechthoek PQRS met P en S op de x-as en en R op de parabool. De x-coordinaat van P is p Voor de oppervlakte A van rechthoek PQRs geldt 12p-2p^2
A) Toon aan dat de formule juist is.
B) Bereken voor welke waarden van p de oppervlakte van rechthoek PQRS groter is dan 10. Rond zo nodig af op twee decimalen.

OPGAVE 15 voor een afkoelende kopje koffie is Harm de formule in 38-k log (T-20) opgesteld. Hierin is de tijd in minuten vanaf het moment dat de koffie is ingeschonken en is T de temperatuur van de Koffie in oC, op het moment dat de koffie wordt ingeschonken is de temperatuur 100 ° C,
A) Bereken k in twee decimalen nauwkeurig.
OPGAVE 15 (VERVOLG Neem in het vervolg van deze opdracht 20. b Bereken algebraisch de temperatuur van de koffie na 30 seconden. Rond af op gehele graden. C In te schrijven in de vorm T a b.g '. Bereken a en b in Gehelen en g in twee decimalene nauwkeurig

DOPGAVE 14 Gegeven zijn de functies f(x)= 3^x+1 en g(x)= 11-2^x+1
A) Schets de grafieken van f en g in een figuur,
B) Los op f(x) groter of gelijk aan g(x). Rond in het antwoord af op twee decimalen.
C De lijn y=7 snijdt de grafiek van f in A en de grafiek van g in B. De lengte van de lijnstuk AB is a+b^log(c), Bereken a, b en c.
D voor welke p hebben de vergelijkingen f(x)=p en G(x)=p samen twee positieve oplossingen?
Van opgave 11 hebben we geen tekening.

Opgave 14. Zijn de functies:





Wat heb je zelf kunnen opschrijven van opgave 15?



We willen graag iets meer weten van je wiskundige achtergrond.

arno
Vergevorderde
Vergevorderde
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 dec 2008, 16:28
Locatie: Beek en Donk, Noord-Brabant

Re: IK HEB ECHT HULP NODIG KAN IEMAND MIJ EVEN EEN HAND LENE

Bericht door arno » 26 aug 2017, 17:33

Op http://www.wiskundeforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=5039 zie je hoe je afbeeldingen en bestanden kunt uploaden. Zet dus even de tekening bij opgave 11 hier neer, dan kunnen we daar verder naar kijken.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Plaats reactie