Hulp gevraagd

Continue & discrete verdelingen, toevalsveranderlijken, betrouwbaarheidsintervallen, correlaties.
Kingg
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2018, 06:27

Hulp gevraagd

Bericht door Kingg » 14 sep 2018, 18:07

Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag ook in het wiskundige puzzels forum geplaatst, maar ben er nog steeds niet helemaal uit.

Ik ben bezig met een punten systeem waar ik wat hulp bij nodig heb. Het systeem waar ik mee bezig ben is een systeem voor een sportschool waarbij werknemers (sales) punten kunnen verdienen. Bijvoorbeeld:

-Proefles binnen halen = 1 punt
-Klant zelf aanbrengen = 2 punten
-Abonnement verlengen = 0,5 punt
-Klant stopt = -1 punt

Het 'probleem' waar ik tegenaan loop is dat proeflessen etc. at random worden toegewezen. 1 deelnemer kan dus bijvoorbeeld 5 proeflessen toegewezen hebben gekregen op een totaal van 15 klanten, waar een andere deelnemer 3 proeflessen toegewezen krijgt op een totaal van 11 klanten. De deelnemer met een groter percentage proeflessen t.o.v. het totaal van zijn klantenbestand heeft dus een grotere kans om meer punten te scoren. Dit is niet eerlijk naar de andere deelnemer toe en dat wil ik dus op de een of andere manier verrekenen zodat ieder gelijke kansen heeft. Verder was ik benieuwd of dit om te zetten is naar een score, bijvoorbeeld van 1 tot 10 of van 1 tot 100.

Ik hoor heel graag wat jullie gedachten hierover zijn.
Bij voorbaat hartelijk dank!

Plaats reactie