Wiskunde opdracht quiz
Wiskunde opdracht quiz
Hoi hoi,
Een wat vreemde vraag misschien...
Voor een dorpsquiz ben ik op zoek naar het antwoord van een wiskundige berekening. Het is toegestaan om op alle mogelijke manieren hulp te vragen dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Zou één van jullie eens kunnen kijken wat het antwoord moet zijn? Wij hebben niemand in ons groepje die goed is met wiskunde namelijk
Dank je!
Voor een dorpsquiz ben ik op zoek naar het antwoord van een wiskundige berekening. Het is toegestaan om op alle mogelijke manieren hulp te vragen dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen.
Zou één van jullie eens kunnen kijken wat het antwoord moet zijn? Wij hebben niemand in ons groepje die goed is met wiskunde namelijk
Dank je!
Re: Wiskunde opdracht quiz
Wat gebeurt er met de verg als je links en rechts vermenigvuldigt met 5^4 (zonder 5^4 uit te rekenen) ...
Wordt er alleen een positieve x gevraagd?
Wordt er alleen een positieve x gevraagd?
Euh... ik heb werkelijk geen idee. Dit is alles wat ons gevraagd wordt
-
- Vergevorderde
Ga eens na welke rekenregel(s) voor machten je nodig hebt om de factor links kwijt te raken.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Weet je wat (bv) 5^-4 betekent ...
Zo nee, ben je ooit (bv) 10^-1, 10^-2, 10^-3, ... tegengekomen?
Zo nee, ben je ooit (bv) 10^-1, 10^-2, 10^-3, ... tegengekomen?
Gevraagd, meer hints dan dit gaan we niet krijgen. Ik begrijp dat de berekening niet geheel duidelijk is/tegenstrijdigheden bevat. Helaas, ik ben bang dat ik even verder moet zoeken!
Toch bedankt voor jullie hulp
Andy
Toch bedankt voor jullie hulp
Andy
De berekening is volstrekt duidelijk (en mogelijk) ... , we proberen te achterhalen wat jullie wel weten!
Hah ok, nou wat 'x' is. Ik ben echt een wiskundekneus dus geen idee.
Wat bedoel je nu? Dat je x wilt weten was vanaf de eerste post duidelijk en daarbij proberen we te helpen ...cifke schreef:Hah ok, nou wat 'x' is.
Maar antwoorden op gestelde vragen (om je te helpen) krijgen we niet ...
-
- Vergevorderde
Zoek op Wikipedia eens wat over machet op en kijk eens of je er dan wel uitkomt.cifke schreef:Hah ok, nou wat 'x' is. Ik ben echt een wiskundekneus dus geen idee.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
1/625 x 175² = 49cifke schreef:Hoi hoi,
Dank je!
-
- Nieuw lid
Het antwoord is dat x=697,5
Als het dorp ook nog wil weten hoe je daar aan komt, kun je antwoorden dat je het hier gevraagd hebt en het antwoord hebt gekregen.
Als het dorp ook nog wil weten hoe je daar aan komt, kun je antwoorden dat je het hier gevraagd hebt en het antwoord hebt gekregen.