Toepassing abstracte algebra in Belgisch recht.

Matrixrekenen, vectorruimten, groep-en ringstructuren, (lineaire) tranformaties.
Gesloten
STERFHUISCONSTRUCTIE
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2016, 05:14
Locatie: Berchem
Contacteer:

Toepassing abstracte algebra in Belgisch recht.

Bericht door STERFHUISCONSTRUCTIE » 22 mei 2016, 05:47

Mijn naam is Paul van der Es
Ik ben de uitvinder en grondlegger van de sterfhuisconstructie( doorstart). Tussen de jaren 1988 en november 1997 heb ik in totaal 312 sterfhuisconstructies uitgevoerd (zie front artikel trends tendances 14 mars 1996.)Daarvan zijn er meer dan 250 die de dag van vandaag nog steeds actief zijn waaronder Distrilog nv en hotel La reserve in Knokke om er maar 2 te noemen.
Mijn kennis is vooral gebaseerd op een unieke combinatie van wiskunde en recht. Tijdens mijn studies wiskunde was het mij opgevallen dat het verschil tussen euclidische en niet euclidische meetkunde te wijten was aan de axioma’s waarmee men start. Met andere woorden als je van verschillende axioma’s vertrekt krijg je verschillende soms totaal tegenstelbare conclusies. Bij mijn verdere zoektocht ontdekte ik Galois theorie en extensie leer van Grassman ,die beiden uitgingen van een basis en het toevoegen van elementen (extensie) om tot afzonderlijke gesloten maar kleinere identiteiten te komen.Na mijn studie abstracte algebra en abstracte wiskunde ben ik op het idee gekomen om als titel van mijn thesis “field theorie en Galois theorie toegepast op recht” te werken.
Ik bepaalde de base field als zijnde de wetten en de extensies als zijnde de uitspraken van cassatie. Als operators bepaalde ik :

• The conditional
• The converse
• The inverse
• The contrapôsitieve
• Disjunctie
• Conjunctie

Om tot conclusies te komen gebruikte ik de modus ponens maar vooral en veel vuldig de modus tollens . De kracht van de moderne wiskunde (groeptheorie)berust voor een groot deel op het feit dat wiskundigen sedert 1950 in allerlei uiteenlopende probleemgebieden,van theoretische natuurkunde tot getallentheorie,van meetkunde tot combinatoriek,van kristallografie tot computerkunde,vergelijkbare onderliggende structuren ontdekt hebben.Het onderzoek van die abstracte structuren geeft toepassing op alle mogelijke denkbare objecten(dus ook op recht)
Oplossingsmethoden van het ene object kunnen via de onderliggende abstracte structuur (symmetrieen) naar een totaal ander object worden overgeplant (isomorphisme en Homomorphisme)

U vind alle informatie in mijn biografie hieraan toegevoegd of wat een wiskundige lijden kan.

http://biografiepaulvanderes.blogspot.b ... omdat.html
:arrow: Ik ben niet betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven.

efdee
Vast lid
Vast lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 mei 2016, 17:37

Re: Toepassing abstracte algebra in Belgisch recht.

Bericht door efdee » 24 mei 2016, 11:21

Zou u één concreet voorbeeld willen en kunnen geven waar wiskunde en recht elkaar ontmoeten?

STERFHUISCONSTRUCTIE
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2016, 05:14
Locatie: Berchem
Contacteer:

Re: Toepassing abstracte algebra in Belgisch recht.

Bericht door STERFHUISCONSTRUCTIE » 25 mei 2016, 21:58

Ben momemteel in tenerife
Maar de wijze waarop een mathematical proof wordt opgebouwd uitgaande van reeds bewezen stellingen kan je perfect toepassen in recht je gebruikt je wetsartikels als de basia axioma s en je gebruikt uitspraken van beroep en cassatie als lemma S en zo bewijs je wat je wil

ik zal een concreet voorbeeld plaatsen als ik terug ben van de reis maar ik vrees dat er niet veel wiskundigen gaan volgen omdat we totaal in recht dan gaan zitten
zal het doen als ik thuis ben want uit mijn hoofd al die lemma s ken ik niet meer.

VROEGER WEL LEES MIJN BIGRAFIE EN VOORAL VIND MIJN TRENDS ARTIKEL VIA MIJN BIOGRAFIE

ZON ZEE EN STRAND
:arrow: Ik ben niet betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven.

arie
Moderator
Moderator
Berichten: 3909
Lid geworden op: 09 mei 2008, 09:19

Re: Toepassing abstracte algebra in Belgisch recht.

Bericht door arie » 26 mei 2016, 21:49

Dag Paul van der Es.

Wiskundeforum bestaat voor scholieren en studenten die oplosmethoden willen leren voor wiskundige problemen.
Het is duidelijk niet de bedoelingen dat wiskundigen hun werk hier gaan publiceren:
- ten eerste zijn daar andere kanalen voor, zoals (e-)journals, tijdschriften, of (zoals je al aangaf) je eigen website
- ten tweede willen we geen problemen met mogelijke copy-right schendingen
- ten derde willen we ons hier zo strikt mogelijk houden aan onze forumdoelstelling
- ten vierde is het onderzoeksveld van een wiskundige doorgaans veel te specifiek, we willen hier juist onderwerpen behandelen die veel scholieren of studenten aanspreken.

Daarom beeindig ik dit onderwerp hier en zet er een slot op.

De combinatie van wiskunde en recht is overigens zeer interessant.
Succes met je verdere werk.

Gesloten