Hulp met berekenen printkosten op het werk

Wiskunde is niet alleen een vak op school. Kom je ergens in de praktijk (bijvoorbeeld tijdens je werk) een wiskundig probleem tegen dan kun je hier om hulp vragen.
o_0
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2021, 19:18

Hulp met berekenen printkosten op het werk

Bericht door o_0 » 29 nov 2021, 19:30

Hallo allemaal,

Ik kom bij jullie terecht omdat ik hulp nodig heb om mijn werkgever ervan te overtuigen dat we moeten digitaliseren.
Op dit moment wordt er onnodig veel geprint. Iets wat mij een doorn in het oog is. Met mijn idealen kan ik mijn werkgever niet overtuigen, wellicht wel met harde cijfers.

Kunnen jullie aangeven wat het kost om één rapport van 25 (A4) pagina's te printen?

Volgens mijn berekening is een velletje A4 papier 0,04 cent en zijn de printkosten per velletje zo'n 0,01 cent.
Maar er is natuurlijk ook nog zoiets als energie kosten en de afschrijving van je printer. Hebben jullie daar een idee van?

Gemiddeld worden er 1000 a 2000 rapporten per jaar geprint, waarvan deze alléén voor eigen gebruik zijn.
Dit betekent dat deze niet aan de klant worden meegegeven, maar dat alle rapporten geprint worden t.b.h. het nakijken om vervolgens in het archief terecht komen. :oops:

Hopelijk ben ik bij jullie aan het goede adres.

Met vriendelijke groet,

Patrick o_0

Plaats reactie