Gevraagd is op te lossen. Nu dacht ik dit als volgt te doen:
Stel en herleiden tot 0, levert: , vervolgens oplossen door kwadraat af splitsen: , om op de originele vergelijking te komen moeten we hier vervolgens 16 van af trekken, levert: , , dus: , dus .
Volgens het boek moet het echter zijn, waar gaat mijn redenering precies fout?
Tweedegraadsvergelijking oplossen
Re: Tweedegraadsvergelijking oplossen
Kijk ten eerste nog eens goed naar deze stap:
, dus:
wat klopt hier (nog) niet?
Welke 2 oplossingen vind je dus voor y?
Ten tweede: je geeft je resultaat voor y, maar x wordt gevraagd.
, dus:
wat klopt hier (nog) niet?
Welke 2 oplossingen vind je dus voor y?
Ten tweede: je geeft je resultaat voor y, maar x wordt gevraagd.
Re: Tweedegraadsvergelijking oplossen
Je moet jezelf de volgende vragen stellen:
Waarom kan y alleen maar 7 zijn?
Wat los je eigenlijk op y en/of x?
Waarom kan y alleen maar 7 zijn?
Wat los je eigenlijk op y en/of x?