Ad blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties weer te geven aan onze bezoekers. Overweeg alstublieft ons te steunen door uw advertentieblokkering op onze website uit te schakelen. of een lidmaatschap aan te kopen
Post hier al je algemene vragen over wiskunde in het voortgezetonderwijs /1ste graad ASO-TSO-BSO.
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 22 nov 2013, 19:38
SafeX schreef:Pythagorass schreef:
de teller word dan 3 maar de noemer heeft geen mooi afgerond getal dus hoe kom ik aan 3/4 √2?
Ik merk dat je nog altijd naar je RM kijkt, terwijl je nu alles weet om dit aan te kunnen ...
We laten even 3 (in de teller) weg, dus:
Kan je nu de breuk 1/8 zo schrijven dat de noemer een kwadraat is?
Dit kan niet kloppen! Eens? Ja/nee.
Deze quote klopt niet vanwege de laatste zin:
Dit kan niet kloppen! Eens? Ja/nee.
Eens? Ja/nee.
Nee maar dit is wat ik bedoelde
De gelijkheid klopt, maar wat is je vraag/opmerking?
Kan je nu de breuk 1/8 zo schrijven dat de noemer een kwadraat is?
Kan je hier de 'stippeltjes' invullen en begrijp je de vraag?
-
Pythagorass
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 nov 2013, 15:50
Bericht
door Pythagorass » 22 nov 2013, 20:39
Nee maar dit is wat ik bedoelde
De gelijkheid klopt, maar wat is je vraag/opmerking?
Hierbij maakte ik de noemer wortelvrij zodat ik de factor voor de wortel plaats
Hierbij maakte ik de noemer wortelvrij zodat ik de factor voor een nieuw wortel plaats
Kan je nu de breuk 1/8 zo schrijven dat de noemer een kwadraat is?
Kan je hier de 'stippeltjes' invullen en begrijp je de vraag?
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 22 nov 2013, 22:01
Pythagorass schreef:Nee maar dit is wat ik bedoelde
Hierbij maakte ik de noemer wortelvrij zodat ik de factor voor een nieuw wortel plaats
Wat ik hier lees is een product van zelfde factoren, dus een kwadraat ...
Dit is niet wat we wortelvrij maken noemen!
Begrijp je nu wat ik bedoelde ... , en zie je de gevolgde RR.
Probeer nu eens alle nodige stappen op volgorde te zetten ...
-
Pythagorass
- Nieuw lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 nov 2013, 15:50
Bericht
door Pythagorass » 23 nov 2013, 09:10
Begrijp je nu wat ik bedoelde ... , en zie je de gevolgde RR.
Probeer nu eens alle nodige stappen op volgorde te zetten ...
ik zal de antwoord nu hanteren van
De antwoord is hetzelfde maar net anders geschreven dan wat erin de leerboek staat
Ik wil je nogmaals bedanken voor uw geduld met mij ik ben bezig met tweedegraadsvergelijkingen maar schonk geen aandacht aan rekenen met wortels wat juist heel cruciaal is bij dit onderdeel.Nogmaals bedankt.
-
SafeX
- Moderator
- Berichten: 14278
- Lid geworden op: 29 dec 2005, 11:53
Bericht
door SafeX » 23 nov 2013, 10:14
Zo kan het ook, prima, maar nu moet je wortel(8) weer omzetten naar de eenvoudigste wortelvorm ...