Factoren buiten haakjes brengen II
Re: Factoren buiten haakjes brengen II
@Ilona ja ik heb haakjes uitgewerkt, maar om nu het tegenovergestelde te doen dus factoren buiten haakjes brengen vindt ik moeilijker omdat het omgeven is door haakjes raak ik wat verward.
Klopt, maar een factor is deel van een product. Welk product? Het product A? sorry ik begrijp de vraag niet helemaal. hoe bedoel je welk product.
Bekijk eens: ab+ac=a(b+c)
Vergelijk dit met: ab+a=a(b+1)
Bekijk eens: ab+ac=a(b+c)
Vergelijk dit met: ab+a=a(b+1)
A=1*A , die 1 schrijf je niet maar moet je wel denken ...Soepkom schreef:Welk product? Het product A? sorry ik begrijp de vraag niet helemaal. hoe bedoel je welk product.
Nu: A^2 + A = A( ... )
Nu: A^2 + A = A(A+1) vraagje kan ik A^2 ook als 1*A^2 schrijven?
Ok, en nu vervangen we A weer door a+1 ...Soepkom schreef:Nu: A^2 + A = A(A+1)
Wat denk je zelf ...vraagje kan ik A^2 ook als 1*A^2 schrijven?
A(A+1) wordt dus a+1(a+1+1)
Ja ik denk van wel want A^2 is ook een product van A*A en die bestaan weer uit de factoren 1*A
Ja ik denk van wel want A^2 is ook een product van A*A en die bestaan weer uit de factoren 1*A
Waarom gebruik je geen haakjes, dit is fout want je hebt geen factoren maar twee termen a en a+2.Soepkom schreef:A(A+1) wordt dus a+1(a+1+1)
Er moet staan: (a+1)(a+2).
Je zal beter moeten kijken naar de bewerkingen optellen en vermenigvuldigen.
Ga dit allemaal zorgvuldig na, en maak de andere opgaven op 'dezelfde' manier ...
Je bekijkt het een beetje vreemd, want A^2=1*A^2 (zonder poespas!)Ja ik denk van wel want A^2 is ook een product van A*A en die bestaan weer uit de factoren 1*A
Vraag: waarom schrijf jij voor a+1+1 geen a+2?
Ik wil er vooral mee aangeven, dat je dus deelt op elkaar, aangezien je met de tegenovergestelde handeling (haakjes uitwerken) vermenigvuldigt. Én belangrijk: jek unt je antwoord controleren door de haakjes weer uit te werken.Soepkom schreef:@Ilona ja ik heb haakjes uitgewerkt, maar om nu het tegenovergestelde te doen dus factoren buiten haakjes brengen vindt ik moeilijker omdat het omgeven is door haakjes raak ik wat verward.
Vraag: waarom schrijf jij voor a+1+1 geen a+2? Sorry dat is me simpel weg ontschoten.
Is het je inmiddels al wel ietsjes duidelijker, Soepkom?
Geen reactie ... ?SafeX schreef:Waarom gebruik je geen haakjes, dit is fout want je hebt geen factoren maar twee termen a en a+2.Soepkom schreef:A(A+1) wordt dus a+1(a+1+1)
Er moet staan: (a+1)(a+2).
Je zal beter moeten kijken naar de bewerkingen optellen en vermenigvuldigen.
Ja sorry dat je zo lang op me reactie moest wachten, betreft de opgaven heb ik het al opgelost.
@Ilona goed voorbeeld bedankt!
@Ilona goed voorbeeld bedankt!